Herkese Merhaba
Arkadaşlar bir kaç gündür yazamıyorum, biliyorsunuz karne haftası olduğu için o işlerle uğraşıyordum yazı ekleyemedim kusura bakmayın. Evet arkadaşlar bugün ki yazıma özel eğitim öğrencileri için oyun etkinlikleri hazırladım bunlardan 4 tanesini şimdi aşağıda ayrıntılı bir şekilde yazacağım. Ortam, neye faydası olacağı , kullanacağınız araç gereçler hepsi yazıyor.
Amann bunlarda neymiş diye düşünüp geçmeyin yazdığım oyunların hepsinin gelişim aşamalarına etkileri vardır, zihin engelli bireylere yaşlarına uygun olanları uygularsanız çok daha faydalı olacaktır..
4 oyundan sonra farklı oyunlarda hazırlayıp ekleyeceğim diğer yazılarımda, bazıları bana ait
bazılarıda bildiğimiz geleneksel oyunlardır fakat hangi alana faydası olacağını dikkatli okuyun..
1
Etkinliğin
adı: baloncu amca
Ortamın
betimlenmesi: sınıf ortamı
Kullanılacak
yöntem: sunuş
Etkinliğe
katılacak öğrenci sayısı-süre: 5-40 dk
Araç-gereç:
balon
Öğretilecek
beceri: dikkat ve renklerin tekrarı
Yönerge:
sözel
yönergeler
Pekiştireçler:
sözel
pekiştireçler
Kullanılacak
ipucu: gerektiğinde sözel ipucu
Etkinlik
için ön koşul becerileri: renklerin bilinmesi
Gelişim
alanlarına katkısı: dikkat-renk kavramı
Uyarlanması:
herhangi
bir uyarlamaya gerek yoktur
Uygulanışı: Değişik yönlere doğru uzanır.Sözel yönergelere uygun olarak
yürür.Sözel yönergelere uygun olarak koşar
Çocuklar salonda ortaya çizilen düz çizgide dururlar ve kendilerine renkli balon resimlerinden birini seçerler ve balon olurlar.Aralarından biri ebe seçilir ve baloncu
amca olur. Baloncu amca kapıyı çalar.
-Tık,tık
Çocuklar “Kim o? “ diye sorarlar.
- Ben baloncu amca,
Çocuklar “Ne istiyorsun?” diye sorarlar.
-Balon.
Çocuklar “Hangi renk?” diye sorarlar.
Baloncu amca “pembe balon” der. Pembe balon olan çocuk kaçar,baloncu onu yakalamaya çalışır. Yakalanan çocuk ebe olur.
2
Etkinliğin
adı: bul doluyu al şekeri
Ortamın
betimlenmesi: sınıfta öğrencinin karşısına oturulur.
Oturulacak masa camdan uzaktadır.
Kullanılacak
yöntem: sunuş ve buluş
Etkinliğe
katılacak öğrenci sayısı-süre: 1-30dk
Araç-gereç:
boş
tuvalet kağıdı ruloları, el işi kağıtları, şeker, sticker, uhu
Öğretilecek
beceri: dikkat toplama
Yönerge:
‘önüne
bak şekeri koyduğum bardağı bul’
Pekiştireçler:
aynı
şekilde ki stıckerler ve şeker ve
sözel ipucu
Kullanılacak
ipucu: ipucu yok
Etkinlik
için ön koşul becerileri: görme yetisinin olması
Gelişim
alanlarına katkısı: yerleri değişen bardakların dolu olanını
bulmaya çalışırken dikkatini yoğunlaştırabilir.
Uyarlanması:
uyarlamalar
en baştan yapılmıştır.
Uygulanışı:
öğretmen
öğrenciyi karşısına alarak otururlar oynanacak oyun anlatılır ve oyun bitiminde
pekiştireç olarak verilecek stıckerlar gösterilir. Yaramazlık yaptığında yanlış
bir davranış sergilediğinde vereceği araba stıckerlerinde küçülme olacağı
söylenir. Eğer bi sorun çıkarmadan oyunu bitirirse en büyük pekiştireci alacağı
söylenir. Oyuna ilk önce 2 bardakla başlanır. Birine şeker konulur ve yavaşça
yerleri değiştirilir şekerin olduğu bardağı bulması istenir bulduğunda şeker
öğrenciye verilerek sözel olarak pekiştirilir. Bu işlem daha hızlı bir şekilde
ve daha fazla sayıda bardakla devam ettirilir. Ders sonunda eğer problem
davranış sergilenmediyse en büyük sergilendiyse de küçük pekiştireçler verilir.
3
Etkinliğin
adı: duyduğunu yaz
Ortamın
betimlenmesi: sınıfta öğrencinin karşısına oturulur.
Oturulacak masa camdan uzaktadır.
Kullanılacak
yöntem: sunuş
Etkinliğe
katılacak öğrenci sayısı-süre: 1-25dk
Araç-gereç:
ses
kayıt cihazı ya da buna benzer şeyler.
Öğretilecek
beceri: sesi tanıma- ayırt etme
Yönerge:
duyduğun
harfi söyle daha sonra yaz
Pekiştireçler:
sözel
pekiştireç.
Kullanılacak
ipucu: ipucu yok
Etkinlik
için ön koşul becerileri: işitme yetisine az da olsa sahip
olma. Kalem kullanabilmesi, yazabilmesi
Gelişim
alanlarına katkısı: sesi tanımasına ve ayırt etmesine
faydası vardır
Uyarlanması:
engeline
göre yüksek ses verilebilir
Uygulanışı:
öğretmen
öğrenciyi karşısına alarak otururlar etkinlik anlatılır. Ve ses kayıt cihazı
açılarak söylenen harfi söyleyerek yaz yönergesiyle yazması beklenir. Öğrenci
sesi yazdığında sözel olarak pekiştirilir betimlenir. Eğer yazamazsa tepkisiz
kalınır ve dikkatlice dinlemesi istenir.
4
Etkinliğin
adı: gördüğünü okuma
Ortamın
betimlenmesi: sınıfta öğrencinin karşısına oturulur.
Oturulacak masa camdan uzaktadır.
Kullanılacak
yöntem: sunuş
Etkinliğe
katılacak öğrenci sayısı-süre: 5-30dk
Araç-gereç:
meyve
isimleri yazılı kartlar
Öğretilecek
beceri: sesi tanıma
Yönerge:
‘önüne
bak kartta yazanı oku’’
Pekiştireçler:
kartta
yazan isimdeki meyveler
Kullanılacak
ipucu: gerektiğinde sözel ipucu
Etkinlik
için ön koşul becerileri: okuma
Gelişim
alanlarına katkısı: sesi tanıma
Uyarlanması:
yazı
büyük olmalı, sevilen meyve isimleri olmalı
Uygulanışı:
öğretmen
öğrenciyi karşısına alarak otururlar kartı çıkarır burada ne yazıyor oku diye
sorulur. Okuduğunda betimlenir ve okuduğu meyve öğrenciye verilir daha sonra
bir sonraki öğrenci çağrılır. Eğer yapamazsa ipucu verilir. Bu işlemle sesi
tanıması sağlanır
Evet arkadaşlar yukarıda ki oyunları yazdığım kurallara göre uygularsanız öğrencilerimize faydalı olacaktır...
SORULARINIZI YORUM KISMINA YAZABİLİRSİNİZ TEŞEKKÜRLER......
İletişim: hadogan44@gmail.com
Her Çocuk Özeldir....
Evet arkadaşlar yukarıda ki oyunları yazdığım kurallara göre uygularsanız öğrencilerimize faydalı olacaktır...
SORULARINIZI YORUM KISMINA YAZABİLİRSİNİZ TEŞEKKÜRLER......
İletişim: hadogan44@gmail.com
Her Çocuk Özeldir....
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder