11 Eylül 2016 Pazar

Zihin Engellilere Tam Saatlerin Öğretimi

Herkese merhaba

bugün hafif düzeyde zihinsel yetersizliği olan bireylere saat öğretiminde tam saatleri yani dakikası olmayan saatleri öğrenmeyi anlatacağım.

Aşağıda planı açık bir şekilde yazdım uygulama ve değerlendirme aşamalarını da yazdım yukarıda hafif düzeyde zihin engelliler için dedim ama çocuğunuz hafif düzeyde olabilir ama ön koşul becerileri yoksa bunları çalışmaya bilirsiniz veya çocuğunuz daha ağır düzeyde bir engele sahip olabilir fakat seviyesi uygunsa onunla da çalışabilirsiniz..


Aşağıdaki planı ayrıntılı bir şekilde inceleyin seviyeleri uygunsa çocuklarınıza veya öğrencilerinize uygulayabilirsiniz..

                           


ÖĞRETİM PLANI
Öğrenci: Yiğit   olsunn

Yetersizliği: Hafif düzeyde zihinsel yetersizlik

Ders: Matematik

Ortam: Sınıf  veya öğrencinin odası

Amaç: öğrenci bir oturumun sonunda saatlerde tamları (tam saatleri dakikaların olmadığı)  3/4  oranında doğru söyler.

Kullanılacak Pekiştireçler: Aferin ve bravo gibi sosyal pekiştireçler.

Pekiştirme Tarifesi: Sabit aralıklı pekiştirme

Öğretim Yöntemi: Eş zamanlı öğretim

Öğretimsel Amaçlar:
1. Yelkovanı gösterir.
2. Akrebi gösterir.
3. Akreple yelkovanın konumlarına göre saati söyler.

Öğretim Süreci:  Öğrenci ile karşılıklı oturulur. Kısa bir sohbetin ardından” Yiğit bugün seninle saatleri çalışılacağız. Zaman bizim için çok önemlidir. Nereye gideceğimiz ne yapacağımızı hep zamanımıza bakarak yaparız.” Diyerek konuya giriş yapar.  Öğretmen bir tane saat çizer. Yiğit“ bu uzun çubuk yelkovan” der. Ardından “sen söyle neymiş?” öğrencinin yelkovanı göstermesi beklenir. Doğru yanıt verilirse pekiştirilir.(aferin, bravo) yanlış cevap verilirse görmezden gelinir tekrar “Yiğit bu uzun çubuk yelkovan” der. Ardından “sen söyle neymiş?” denir. Doğru yanıt alındıktan sonra “öğretmen yelkovan, bize dakikayı gösterir, yelkovan neyi gösteriyor şimdi sen söyle” der. Öğrenci doğru yanıt verirse pekiştirilir. Cevap almazsa yönerge tekrar edilir.  Öğretmen, deftere bir saat çizerek  “Yiğit bu kısa çubuk akrep” der. Ardından “sen söyle neymiş?” . Doğru yanıt verilirse pekiştirilir.(aferin, bravo) yanlış cevap verilirse görmezden gelinir tekrar “Yiğit bu kısa çubuk akrep” der. Ardından “sen söyle neymiş?” denir.  Der. Öğrenci doğru yanıtı verdikten sonra saat 11.00 şeklinde çizilir. Öğretmen, bak şimdi akrep yani kısa çubuk 11’in üzerinde. Şimdi uzun olan yani yelkovana bak. O da tam yukarıda. Bu durumda saat tam 11.00 “der. “ Şimdi söyle bakalım akrep nerede?”, öğrenci doğru cevap verirse pekiştirilir. Yanlış cevap verirse görmezden gelinir ve , “bak akrep bize saati gösteriyordu şimdi akrep 11’in üzerinde. Şimdi uzun olan yani yelkovana bak. O da tam yukarıda. Bu durumda saat tam 11.00 “der. “ Şimdi söyle bakalım” denir. Bu süreç öğrenci tamları doğru bir şekilde söyleyene kadar devam edilir.


Değerlendirme:  saatlerde tamları gösteren çalışma kağıdı hazırlanır.
 Çalışma kağıtları hazırlarken akrep ve yelkovanı çizmeden altına sadece saati yazarak çocuğun akrep veya yelkovanı çizmesini isteyin...

Veya akrep ve yelkovanı çizerek tam bir saat resmi çizin ve çocuğa saatin kaç olduğunu sorun söylesin veya kağıdın altına yazsın..


AŞAĞIDAKİ RESİMDE DE OLDUĞU GİBİ OYUN ETKİNLİKLERİ DE YAPARAK ÖĞRETİMİ SAĞLAYABİLİR VEYA DEĞERLENDİRME YAPABİLİRSİNİZ.





SORULARINIZI VE DÜŞÜNCELERİNİZİ YORUM KISMINA YAZABİLİRSİNİZ..


İletişim: hadogan44@gmail.com


Her Çocuk Özeldir..








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Kavram Öğretimi Esnasında Uyulması Gereken Önemli Kısımlar

Herkese Merhabalar. Özel eğitim alanında eğitim görmüş bir çok arkadaşım bilirler ki kavram öğretimi özel eğitimde çocuklarla yapılan öğret...