Evet arkadaşlar bugün özel eğitimde zihin engellilere eldesiz toplama öğretimini sağlamak için sizlerle örnek bir plan paylaşacağım. Benim hazırladığım plan kendi öğrencim için hazırladığım plandır ve onun seviyesine, ön-koşul becerilerine bakılarak hazırlanmıştır. Bu planı aynı şekilde uygulayabilmeniz için çocuğunuzun seviyesinin bu plana uygun olması ve ön-koşul becerilere sahip olması gerekir. Fakat çocuğunuzun veya öğrencinizin seviyesi daha iyi veya daha kötü olabilir eğer seviyesi daha iyiyse kullanılacak olan malzemeleri daha soyut hale getirebilirsiniz ve planı daha da zor hazırlayabilirsiniz, ancak seviyesi düşükse planı daha çok basitleştirmemiz gereklidir.
Eldesiz Toplama için hazırlanan plan aşağıdadır..
ÖĞRETİM PLANI
Öğrenci:
Yaşı:
Kişi
sayısı: 1
Sınıfı:
Özel
eğitim sınıfı
Kurum:
Ortam:
Özel
Eğitim Sınıfı veya öğrencinin dikkatini dağıtmayacak bir ev ortamı
Uygulama
Süresi: 30 dk- öğrenci seviyesine göre uzayabilir veya kısalabilir
Tarih:
Öğretimsel
Amaç: Öğrenci bir oturum sonunda eldesiz toplama işlemini %100
oranında bağımsız yapar.
Ortam:
Sınıf veya ev ortamı
Öğretmen kontrolü iyi sağlamak ve çocukla daha iletişim
kurmak için karşılıklı otururlar. Öğretmen hem kontrolü iyi sağlamak ve hem de
çocukta merak uyandırmak amacıyla materyalleri kendi yanına koyar.
Öğretim Araç-Gereçleri:
Araç
Seti 1: 5 tane kalem
Araç
Seti 2: 2 kalem- 7
plastik fasülye
Araç
Seti 3: 3 silgi-3 kalem-3 defter
Araç
seti 4: Nesnelerin
eldesiz toplama işlemi ile ilgili çalışma kağıdı
Değerlendirme Araç-Gereçleri: Çalışma
kitabı kullanıldı. Deftere sorular yazıldı.
Kullanılacak Pekiştireçler: Aferin
ve bravo gibi sosyal pekiştireçler.
Pekiştirme Tarifesi: Aralıklı
pekiştirme
Öğretim Yöntemi: Davranış
Öncesi İpucu Silikleştirme
Öğretim Tekniği:
Sabit Beklemeli (bekleme süresi olarak 4 saniye)
Kullanılacak İpucu Türleri: Sözel
İpucu, Model Olma- seviye ağırsa ipucu daha çok verilebilir seviyesi iyiyse işaret ipucu kullanılabilir
Öğretim Süreci:
Öğretmen öğrenciyle karşılıklı oturur. Bugün “seninle eldesiz toplama işlemini
öğreneceğiz.” der. Önceden hazırladığı materyalleri öğrencinin önüne koyar ve “bak
bunlarla toplama işlemi yapacağız, incelemek ister misin?” der ve öğrencinin
araç gereçlerle ilgili düşünmesine fırsat tanır. Daha sonra araçları öğrencinin
önünden alır. Öğrencinin dikkatinin dağılmaması için onun göremeyeceği bir yere
koyar. Ardından aynı cins nesnelerden oluşan ilk araç seti olan 5 adet kalemi 3
ve 2’li grup halinde öğrencinin önüne koyar ve öğrenciye “Masadakilere bak ” komutunu
verir. Öğrenci masaya baktıktan sonra öğretmen “3 kalem 2 kalem daha kaç kalem
eder?” şeklinde beceri yönergesini sunar. Öğretmen model olarak “3 kalem
aklımda üstüne kalemleri göstererek 2 kalem daha sayayım bakalım. 3 kalem 2
kalem daha 5 kalem eder.” der ve öğretimi sağlar. Şimdi sıra sende sen söyle “3
kalem 2 kalem daha kaç kalem eder?” der ve öğrencinin tepkilerine göre öğretimi
sürdürür. Öğrenci tepkisiz kaldıysa yönergeyi bir daha yöneltir. Yanlış cevap
verdiyse öğretimi bir daha yapar. Doğru yanıtlarında ise öğrenciyi pekiştirir.
Öğrencinin tepkileri veri kayıt formuna işaretlenir. Aynı aşamalar gittikçe
karmaşıklaşan diğer araç setlerinde de kullanılarak çocuğun doğru cevap vermesi
sağlanmaya çalışılır ipucunun türünde azalmaya bağlı olarak bir süreç izlenir.
İlerleyen
öğretim aşamalarında “büyük sayı aklımda diğer sayıyı üzerine parmaklarımızla
sayalım, say bakalım” diyerek öğrenci bağımsızlığa yakınlaştırılır.
Değerlendirme: Çalışma
kitabındaki bu konuyla ilgili çalışma sayfalarının çözülmesi istenir. Ardından
öğrenciden defterine yazılan eldesiz toplama işlemi örneklerini yapmasını
istenir. Öğrencinin doğru ve yanlış cevaplarına tepki verilmez. Doğru ve yanlış
sayısı bir kağıda kayıt edilir.
Aile veya öğretmen kendisi de çalışma kağıdı hazırlayabilir..
sizlere çocuklarınıza faydalı olacak bir oyun öneriyorum bunu indirirseniz hemen işi zamanında yetiştirme hemde yemek yapma becerisini hadi oyundaki gibi yapalım diyerek basit yemekler hazırlayabilirsiniz
google play oyun:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.akif.fastfromcheff&hl=tr
ios için:
-Fast Food From Cheff - bunu arama yerine yazarsanız çıkar
SORULARI YORUMA YAZABİLİRSİNİZ..
İletişim: hadogan44@gmail.com
Her Çocuk Özeldir....
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder