En son 4 Ocak 2017 de bir metin sizlerle paylaştım o günden bugüne hiç yazamadım bazı durumlar ve olaylardan dolayı.
4 Ocak tarihinden sonra öğrencilerimin sınav sonuçlarını girdik, karnelerini hazırladık, karnelerini dağıttık, daha sonra 15 tatil girdi araya, memlekette İnternet olmadığı için yazamadım daha sonra döndük 6 şubat ta okullar açılacaktı ki ben 3 şubatta kötü bir haber aldım daha önce sizlere bahsetmiştim 2015 de atandığımı ve aday öğretmen olduğumu aday öğretmenlik yazılı sınavından 86 aldım fakat mülakattan 20 verdiler ve beni bıraktılar 34 alsaydım mülakattan başarılı sayılacaktım bundan dolayı yazamadım. başarısız sayıldığım dan dolayı 1 yıl başka bir okulda görevlendirildim. 1 Mart 2017 tarihinden itibaren burada çalışıyorum yaklaşık 28 gün oldu.
28 gündür neden yazmadınız derseniz görevlendirildiğim okulda bir önceki okulda ki gibi 8. sınıf öğrencilerini aldım 1 hafta onlarla ders yaptıktan sonra okul idaresi beni çağırdı ve beni başka bir sınıfa vermek istediklerini söylediler. Sebebi ise 5. sınıflarda yetersizliği ve hastalığı olan 1 erkek öğrenci. Öğrencimin tanıları; obsesif(takıntılı), epilepsi(Sara), beyinde tümör, hafif düzeyde zihinsel yetersizlik, yaygın gelişimsel bozukluk ve benim gözlemlediğim fakat raporunda yer almayan otizm.
Bu öğrencim bireysel olarak ders alıyor ve ücretli çalışan bayan öğretmenine şiddet gösteriyor ve okulda ki tek erkek özel eğitim öğretmeni ben olduğum ve alan mezunu olduğum için idare benden rica etti, diğer bayan öğretmenin devam etmek istemediğini ve istifa etmek istediğini söylediler. Ben kimsenin rahatı için değil ama okul müdürünün bu çocuk mecburen bu okulda ve biz bu çocuğu kaybetmek istemiyoruz lafından sonra bende gönüllü olarak kabul ettim ve 3 haftadır bu öğrencimle birlikteyiz.
Öğrencimin yetersizliklerini size sıraladım. Ben bu öğrenciyi kabul ettim fakat bir çok ön yargım vardı hem diğer öğretmene ve arkadaşlarına gösterdiği şiddetten dolayı hem de anlatılanlar, konuşulanlar vardı fakat öğrencim bu ön yargıları ilk iki saate ortadan kaldırdı ve gösterilen şiddettin muhakkak bir nedeni var sebepsiz yere hiç bir şekilde kimseye vurmuyor.

Ben bir önceki okulumda da öğrencilerimi kendimden korkutmuştum fakat bir o kadar da şefkatle yaklaşıyordum. O ince çizgiyi yakalamanız gerekli. Eğer kötü bir davranış sergilerse sizden korkması gerektiğini ama iyi bir davranış sergilerse de ona sevgiyle yaklaşmanız gerektiğini bilmeli öğrenci.
İşte ben bu çizgiyi yakalamaya çalışıyorum ve şuana kadar da başarısız olduğum olmadı.
Muhakkak ama muhakkak öğrencinizi iyi tanıyın. Onunla öğretim yaparken onu sürekli gözlemlemeyi unutmayın ve onun bir açığını yakalarsanız onu kullanın. Bir önceki kurumumda otizmli öğrencim eşyalarına düşkündü problem davranış sergilediğinde alıp eşyalarını camdan atıyordum ve o bir daha o problem davranışı yapmıyordu. Bir diğer hafif düzeyde zihinsel yetersizliği olan öğrencim ayakkabısına çok düşkündü problem davranış sergilediğinde ayakkabısına basardım.
İşte bu öğrencimin gösterdiği tek problem davranışı sinirlenip, şiddet göstermesi ve ben öğrencimin bir gün sinirlenip sırayı yere attıktan sonra sinirleniyor musun? sorusunu sorduğumda sırayı kaldırıp düzgünce yerine oturup hayır sinirlenmiyorum demesiyle o öğrencimin sinirleniyor musun? sorusuna sakinleştiğini tesadüfen gördüm ve artık her sinirlenmeye başladığında bu soruyu sordum ve sakinleşti. Artık bu soruyu kullanıyorum.
Şimdi biraz yaklaşık 1 aydır öğrencimle neler çalıştığımı anlatayım öğrencime yeniden sıfır Bireysel Eğitim Programı(BEP) hazırlamadım neden derseniz o süreç uzun bir süreç ve okulun kapanmasına 3 ay kalmış onu hazırlanması en az 3 hafta yani bir ay diyelim alır geriye kalır 2 ay ben bu 2 ay için kaç amaç alıp bunların öğretimini yapacağım bundan dolayı hazırlamadım. Bir önceki öğretmenimizin hazırladığı BEP bazı derslerde ağır bazı derslerde de hafif kalıyor ben onu da uygulamadım. Öğrencime Kaba Değerlendirme Formu uyguladım ve orada yapamadığı beceriler içerisinden işlevsel olanları aldım ve o becerileri birlikte çalışıyoruz.
Türkçe de okuduğunu anlama çalışıyorum öğrencimle metinler çıkartıyorum veya hazırlıyorum bu metinleri paragraf paragraf okutup içlerinden soru soruyorum daha sonra bütün olarak okutup metnin bütününden soru soruyorum. Yani parçadan bütüne doğru gidiyorum diyebiliriz.
Matematikte diğer öğretmen ritmik saymaları vermiş fakat hafif kalıyordu bende toplama işlemini verdim 3 hafta da eldesiz ve eldeli toplama işlemlerinin öğretimini yaptık şuanda da toplama problemleri çözüyoruz.
Sosyal hayat derslerinde de Atatürk köşesi hazırladık, duyu organları, mevsimler, sağlıklı beslenme, acil numaralar şuanda bu amaçları çalıştık.
Unutmayın ki bizim özel eğitim öğrencilerimizin zorlandıkları yer bilgileri kısa süreli bellekten, uzun süreli belleğe aktaramamaları bunu da görsellerle destekleyerek, somut bir şekilde anlatıp, sürekli ama sürekli tekrar yaparak sağlayabiliriz. Haftada en fazla 2 haftada bir kere genel tekrar yapmalısınız. Yoksa öğretilen bilgiler uçar gider.
Evet arkadaşlar bugünkü yazım bu kadar ne işime yaradı bu yazı derseniz eğer sizinde bu öğrencim gibi yetersizliklere veya hastalıklara sahip öğrenciniz veya çocuğunuz farsa bundan sonra anlatılanlar daha çok dikkatinizi çekecek ve daha çok uygulamaya çalışacaksınız.
Bugün sadece olan durumu sizlerle paylaştım bir sonraki yazılarımda yapılan öğretimlerle ilgili bilgiler paylaşacağım sizlerde öğrencilerinizin veya çocuklarınızın seviyesini uygun bulursanız sizlerde uygulayabilirsiniz.
Herkese Teşekkürler
SORULARI YORUMA YAZABİLİRSİNİZ..
İletişim: hadogan44@gmail.com
Her Çocuk Özeldir....
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder