Herkese merhabalar
Evet arkadaşlar aylardır herhangi bir paylaşımda bulunamıyorum elime geçen ilk fırsatta da sizlerle sınıf içerisinde hazırladığım zıt anlamlı kelimeler panosunu paylaşmak istedim.
Öncelikle hatırlatmak isterim ki özel eğitimde en temel zorluklardan biri öğrencilerimizin çabuk unutmasıdır. Biz özel eğitimciler ve özel eğitim öğrencilerinin aileleri sürekli bu zorlukla karşı karşıya kalmaktadırlar. Öğrenciye hedeflediğin kazanımı kazandırırsın, araya ya hafta sonu tatili girer ya 15 tatil girer veya araya 4-5 saat geçer ve öğrenci onu unutur.
Bunun temel sebebi öğrencilerimiz bilgileri uzun süreli belleklerine aktarmada zorlanmaktadırlar. Bilgiler kısa süreli bellekte kaldığı sürece çok kısa zaman içerisinde bunu unutmaktadırlar. Bilgileri kısa süreli bellekten uzun süreli belleğe aktarmanın birçok yolu vardır bunlardan bir tanesi de Tekrar yöntemidir.
Öncelikle aileler daha sonra da öğretmen arkadaşlar, eğer bilginin kalıcılığını istiyorlarsa tekrar yöntemi özel eğitimde etkili bir yöntem olacaktır. Öğretilenler veya öğrenilenler sürekli tekrar edilirse kısa süreli bellekten uzun süreli belleğe aktarılacaktır.
Özellikle anne ve babalar öğretmenlerimizin okulda yaptıkları çalışmaları evde en az 30-40 dakika tekrar ettirmeleri gereklidir. Öğretmenler öğrenci okula geldiğinde bir önceki günün tekrarını yapmalı uygulama esnasında önemli, işlevsel gördükleri kısımları ders esnasında ve ders sonrasında muhakkak tekrar ettirmeleri gerekmektedir.
Bugün sizinle paylaşacağım materyal öğrencilerimle çalıştığım kazanımım olan ''zıt anlamlı kelimeleri bilir.'' becerisinin tekrarı için sınıf içerisinde öğrencilerimle hazırladığım materyaldir. Öğrencilerimle hazırladığım kısmının altını çiziyorum. Birlikte hazırladık çünkü öğrencileri materyali hazırlarken hem aktif olarak çalışıp sorumluluk aldılar ve hazırlanan materyal onlar için daha anlamlı ve değerli oldu hemde hazırlarken de tekrar etmiş oldular.
Ben size panonun hazırlanış aşamalarını basitçe yazacağım;
Öncelikle kullanılan araç gereçler; fon kartonu, makas, cetvel, tükenmez kalem, pritt yapıştırıcı.
1. Aşama; Fon kartonunu kare şeklinde eni-boyu 2 cm olacak şekilde çizdim boy kısmını 1 er cm olarak ortadan ikiye kalemle çizerek böldüm. Ve ortadan kalemle çizilmiş olan 2 cm eni ve boyu olan kareleri mi kestim.
2. Aşama; Bu aşamamızda da kestiğimiz kareleri tam ortadan 1 er cm olarak çizdiğimiz çizgiden katladım. bu işlemi bütün kareler için uyguladım.
3. Aşama; Katladığım kağıtların üst kısmını kelimeyi onun iç tarafına da zıt anlamsı olan kelimeyi yazdım.
4. Aşama; Yukarıda yer alan 3. Aşamayı düşündüğüm bütün kelimeler için yaptıktan sonra bu katlanmış kareleri uygun bir şekilde belli aralıklarla fon kartonuna prittle yapıştırdım.
Uygulama aşaması; Yaptığımız karelerin üstüne dokunarak üstünde yazan kelimeyi öğrenciye okutup zıt anlamlı kelimesini söylemesini istiyoruz doğru söylerse sözel pekiştirecimizi (Aferin, mükemmel vb.) verdikten sonra diğerine geçiyoruz. Doğru cevap veremez ise ipucu ile buldurmaya çalışıyoruz bulamayan öğrenci olduğunda cevabı söyleyip diğer sözcüğümüze geçiyoruz bir kaç sözcükte de cevap veremezse öğretimimizi tekrar yapıyoruz.
SORULARI YORUMA YAZABİLİRSİNİZ..
İletişim: hadogan44@gmail.com
Her Çocuk Özeldir....
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder