Herkese tekrar merhaba
Dünkü ilk yazımda özel eğitim öğrencilerinin değerlendirme aşamalarını yazmıştık. Bugün ise Özel eğitim öğrencileri ile ilgili biraz ön bilgiler verip tanımlama aşamasını anlatacağız.
Aslında özel eğitim kapsamı ve sınırları çok geniş sadece özel çocuğu olan aileleri veya özel eğitim öğrencisi olan öğretmenleri değil tüm insanlığı ilgilendiren bir durumdur. Çevrenizde her zaman özel eğitime ihtiyaç duyan insanlar vardır ve var olmaya da devam edeceklerdir. Bunlardan dolayı bizi bu konu ilgilendirmiyor deyip okumadan geçmeyin.
Evet arkadaşlar ailelere bugün bazı öneriler vereceğim elbette ileriki günlerde de vereceğim bunlar bazı ön öneriler.
1. Lütfen çocuğunuzun engelli olmasının hırsını ondan çıkarmayın, yetersizliğinin suçlusu o değil.
2. Çözüm yolları arayın çocuklarınızın yetersizliğine rağmen, rahat yaşamaları için hayatlarını rahat ve bağımsız bir şekilde sürdürebilmeleri için önlemler alın evi onlara göre dizayn edin.
3. Çocuğunuzu en iyi siz tanırsınız ve diğerlerine oranla en çok vakti siz geçiriyorsunuz bunun için çocuğunuzun eğitiminin her aşamasında yer alın
Bu günlük 3 öneri diğerleri daha sonra :)
TANILAMA: Sevgili aileler ilk önce size söylemek istiyorum lütfen ama lütfen çocuğunuza doğru tanının konması için elinizden geleni yapın. Ve yapılan doğru değerlendirme sonucu konulan tanıya itiraz etmeyin.
İşini iyi yapan, güncel bilgileri takip eden hekimler tarafından bu tanıların konulması hem çocuğun hem sizin geleceğiniz için çok önemlidir.
Çocuğun tanısı yapılan testler ve değerlendirmeler sonucunda düzeyi ortaya çıkar. Düzeyine uygun okula gitmesi çocukların gelecekleri konusunda çok önemlidir. olandan fazla veya olandan eksik düzeyde tanı almak çocukların eğitim hayatı ve sosyal hayatları için çok tehlikelidir.
Aileler çocuklarına rapor çıkartılmasına karşı çıkıyor bazı durumlarda fakat bu rapor o çocuğun düzeyine göre eğitim almasını sağlar ve bağımsız yaşaması için ilk ve en büyük adımı atmış olursunuz. Bu durum çalıştığım kurumda da var uygulama okulunda ( ağır zihinsel yetersizliği olan bireylerin olduğu okul) olması gereken bir öğrenci ailesinin onayı olmaması nedeniyle hafif raporu almış ve özel eğitim okulunda hafif düzeyde yetersizliği olan bireylerle birlikte eğitim görmekte hem öğretmen o öğrenci ile yeteri kadar vakit geçiremiyor, bireysel eğitim yapamıyor, öğrenci ile yeteri kadar ilgilenemiyor çünkü diğer öğrencilerle de ilgilenmek zorunda kalıyor. Hem de diğer çocukların eğitim esnasında dikkatlerinin dağılmasına sebep oluyor. Bunun için aile her ne düşünürse düşünsün çocuğuna konulacak tanının doğru olması gerekir öğrencinin seviyesine uygun eğitim alıp daha çok yarar sağlaması için.
Öğrencinin tanısının doğru yapılması öğrenciye eğitim verecek olan öğretmenin işini kolaylaştırır, verilen raporda öğrencinin yapamadığı becerilerin doğru olması öğretmenin derhal o becerileri kazandırmaya başlamasını sağlar. Aksi taktirde okul öğretmeni öğrenci için gözlemler yaparak o becerileri kendisi yeniden düzenleyecektir zaman ve emek kaybı olacaktır.
Aileler çocuklarınız, kardeşleriniz, akrabalarınız özel insanlar olarak dünyaya geliyorlar. Diğer insanlar arasından seçilmiş olarak. Onlar birer melek olarak dünyaya geliyor. Bundan dolayı doğru değerlendirmeler sonucunda çocuğunuza verilecek olan doğru rapora itiraz etmeyin. Onunda başarma duygusunu tatmaya, zorlanmadan yapabileceği derslere , hevesle gideceği bir okula ve bağımsız tek başına ileride yaşamak için öncelikli öğrenmesi gerekenleri öğrenmeye hakki var. Bunlardan dolayı itiraz etmeden doğru tanının konmasına izin verelim.
Tanılama yapıldıktan sonra öğrencinin tanısı raporuna yazılır. Ve bu rapor ile çocuk hiçbir zaman eğitim hakkını kaybetmez, bundan dolayı öğrenci raporuna göre gönderileceği okul seçilir ve öğrenci oraya yönlendirilir. Gittiği kurumdaki öğrenciler de seviyesine uygun olacağından daha mutlu olacak ve daha kolay sosyal ortama uyum sağlayacaktır . Fakat öncelikli amaç kaynaştırma eğitimine göndermektir yaşı ve seviyesi uymuyorsa diğer kurumlar düşünülür ve oraya gönderilir.
Eğitsel tanı Rehberlik ve Araştırma Merkezinde (RAM), tıbbi tanı ise hastahaneler de yapılır.
RAM'larda özel eğitim uzmanları yer alır ve değerlendirmeyi onlar ile o kurumda çalışan psikologlar yapar. Raporlarına yaptıkları değerlendirme sonucunda öğrencinin yapamadığı davranışlarda yer alır.
SORULARI YORUMA YAZABİLİRSİNİZ..
İletişim: hadogan44@gmail.com
Her Çocuk Özeldir....
Özel Eğitim Alan Mezunu Öğretmen- Otizm ABA Kapsamlı Eğitim Programı ÜST DÜZEY Uygulayıcısı- Küçük Adımlar Erken Eğitim Programı Uygulayıcısı- DENVER II Gelişimsel Tarama Testi(0-6 yaş) Uygulayıcısı- ETEÇOM2(Etkileşim Temelli Erken Çocuklukta Müdahale Programı) Uygulayıcısı- WİSC-R Zeka Testi Uygulayıcısı- Uyarlanmış Yoğun Tuvalet Eğitimi Eğitimcisi- EROT(Erken Okuryazarlık Testi) Uygulayıcısı- AGDE(Ankara Gelişim Tarama Envanteri) Uygulayıcısı- Danışmanlık ve Eğitim iletişim:hadogan44@gmail.com
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Kavram Öğretimi Esnasında Uyulması Gereken Önemli Kısımlar
Herkese Merhabalar. Özel eğitim alanında eğitim görmüş bir çok arkadaşım bilirler ki kavram öğretimi özel eğitimde çocuklarla yapılan öğret...

-
Herkese merhaba arkadaşlar Bir önceki yazımda uzun süredir neden yazamadığımı sizlere anlatmış ve yeni öğrencimden bahsetmiştim. Öğren...
-
Herkese merhaba bugün hafif düzeyde zihinsel yetersizliği olan bireylere saat öğretiminde tam saatleri yani dakikası olmayan saatleri öğre...
-
Herkese Merhaba Evet arkadaşlar bugün beceri öğretimindeki yöntemleri ve zihin engellilere tuvalet becerisi hakkında bilgi vereceğim ...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder