Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Özel Eğitim Bölümü, Zihin Engelliler Öğretmenliği bölümünden 2015 yılında mezun oldum. Öncelikli olarak blogger adresimde bu ve bundan sonra yazacağım yazılar tamamen bilgi amaçlıdır Özel Eğitim hakkında bilgiler yazacağım ve tecrübelerden yola çıkılarak özel eğitim öğrencileri ile yaşadığımız anılarımızı isim vermeden özel hayata saygılı olarak buralardan paylaşarak çocuklarınızın veya öğrencilerinizin benzer durumları olduğunda sizinde yaşayacağınız ve nasıl davranmanız gerektiğini sizlerle paylaşacağım. yaşadığınız sorunları ve almak istediğiniz bilgileri sorabilir ve kısa bir süre içerisinde cevap bulabilirsiniz. Yukarıdada belirttiğim gibi 2015 Mezunuyum size elimden geldiği kadar özel eğitim hakkında bilgiler verip tecrübelerimi yazacağım umarım birbirimize faydalı oluruz.
İlk yazımda ilk başlarda kendimi tanıttım ve blogger adresimde neleri yazacağımı söyledim bugün ise Özel Eğitim alanında değerlendirme aşamasını sizlere anlatacağım. özellikle verdiğim tabloya dikkatli bakın ayrıntılı bir şekilde de tabloyu aşağıda anlatacağım. değerlendirme işleminin öncelikli faktörü aile, sınıf öğretmenleri ve rutin taramalar yapan Rehberlik ve Araştırma Merkezi(RAM) görevlileridir.
İlk başta temel kavramlardan bahsetmeyeceğim Özel Eğitimle ilgili zaten onlar her sitede yer alıyor gerek duymadım bilginizin olmayacağı tanımlar için zaten yeri geldiğinde konu içerisinde anlatacağım.
Şimdi öncelikli olarak değerlendirme sürecinin tablosunu yukarıya koydum arkadaşlar aşama aşama hepsini sizlere anlatacağım uzun bir süreç ama hiç bir şekilde ağır bir dil kullanmadan basitleştirerek sizlere bu konuyu anlatacağım.
Evet sevgili arkadaşlar ilk baştan başlayarak anlatıyorum.
1.FARKINA VARMA/ TARAMA: İlk aşamamız yukarıda da yazdığım gibi bu aşamanın başlamısını sağlayacak olan aile, sınıf öğretmeni veya RAM görevlileridir. Öğrencinin akademik, sosyal vb. becerileri açısından arkadaşlarından geride olduğunu fark ederler, öğrencide akranları açısından belirgin farklılıklar olduğunu görürler ve bu aşamayı tamamlamış olurlar bu aşama bu kadar sadece öğrencinin akranlarına göre bazı becerilerde veya hepsinde geride kaldıklarını görüp daha sonra diğer aşamaya geçerler.
2. GÖNDERME ÖNCESİ SÜREÇ: Evet arkadaşlar öğretmen, aile veya RAM görevlileri durumu fark etti diyelim, elbette çocuğu hemen değerlendirmek için tanılamaya göndermezler ilk önce sınıfta, evde bazı düzenlemeler yapacaklardır belki de becerileri yerine getirememesinin sebebi çevredeki durumlardır. Yapılacak olan her şey işbirliği ile yapılır. Bu düzenlemelerden bir kaç örnek vereyim siz bunu sınıfa veya eve göre çoğaltabilirsiniz ,eğer çocuk küçük harfli yazıları okumakta zorlanıyorsa öğretmen daha büyük harflerle yazmalıdır, evde ödevini yaparken dikkati çabuk dağılıp ödevini yapamıyorsa camdan uzağa oturtabilir veya dikkat dağıtıcı şeyleri ortadan kaldırabiliriz, sesi zor duyan bir öğrenci en öne oturtulur veya öğretmen ses tonunu yükseltebilir. vb. örnekler çoğaltılabilir. bunlar gibi düzenlemeler yapılır, eğer öğrenci akranları ile aynı seviyeye geldiyse, bir problem yoksa diğer aşamalara geçilmeden olay burada sonlanır. Fakat problem ortadan kalkmadıysa akranlarından geri kalma durumu devam ediyorsa bir sonraki aşamaya geçeriz.
3.BAŞVURU/GÖNDERME: 3. Aşamamızda öğretmen RAM'a bir mektup yazarak durumu bildirir, aileyi de bilgilendirerek tanılamak için öğrenciyi RAM ve Hastahaneye götürmesini söyler. Aile hiç bir şekilde bunun için zorlanamaz ve habersiz bir şekilde bu durum gerçekleştirilemez yasal olarak yasaktır.
4. TANILAMA: 4. Aşamamızda ailenin de onayıyla öğrenci tıbbi tanı için hastahaneye daha sonra eğitsel tanı için Rehberlik ve Araştırma Merkezine gönderilir. Hangi tanıyı nerenin koyacağına dikkat etmek gerekir. Tanılama da herhangi bir yetersizliğe rastlanmaz ise öğrenci eski eğitim hayatına dönerek kaldığı yerden devam eder. Tekrar tekrar söylemekte fayda var özel eğitim öğrencisine verilecek olan engelli raporu ailenin onayı olmazsa, aile istemezse hiç bir şekilde o rapor çıkartılamaz.
5. ÖZEL EĞİTİME UYGUNLUK: Öğrenci tanılama aşamasından geçtikten sonra ona verilen raporlar doğrultusunda özel eğitime uygunluğu belirlendiyse öğrenci yetersizliğine ve düzeyine göre eğitim kurumlarına gönderilir bu eğitim kurumları ayrıntıları ile diğer yazılarda anlatılacaktır. Bura da bilmeniz gereken ise özel eğitimin temel amacı bağımsız yaşam olduğu için öncelikli olarak öğrencinin sosyalleşmesi için bulunduğu kurumda eğitime devam etmesi hedeflenir lakin öğrencinin durumuna göre uygunsa tam zamanlı kaynaştırma eğitimi verilir değilse de diğer kurumlara yönlendirilir.
6. PROGRAMI PLANLAMA/ BEP GELİŞTİRME: Bu aşamada ise öğrencinin gönderildiği kurumda oluşturulan kurul ile özel eğitim öğrencisinin özellikleri göz önüne alınarak öğrenci için Bireysel Eğitim Programı (BEP) hazırlanır. Buranın en önemli özelliği işbirliğidir.
7. GELİŞİMİ İZLEME: Hazırlanan programa göre öğrencinin gelişimi sürekli olarak izlenir.
8. PROGRAMI DEĞERLENDİRME: Bu aşamada ise öğrencinin gelişiminin izlenimleri değerlendirilir olumlu yöndeyse programla devam edilir, değilse programda düzenlemelere gidilir.
BUGÜN Kİ YAZIM BU KADAR HEPİNİZE TEŞEKKÜRLER BİR SONRAKİ YAZIMDA İSE BUNLARI DAHA AYRINTILI OLARAK BAŞLIK BAŞLIK ELE ALACAĞIM
SORULARI YORUMA YAZABİLİRSİNİZ..
İletişim: hadogan44@gmail.com
Her Çocuk Özeldir....
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder