Herkese merhaba
Bu gün zihin engeli olan çocukların sosyal etkinliklere katılması konusu hakkında bilgiler vereceğim.
Evet arkadaşlar hepimizin hayatında sosyal etkinliklere katılmanın bir önemi vardır bu önemin aynısı zihin engelli bireyler içinde geçerlidir.
Ben bir zihin engelliler öğretmeni olarak ilk amacım ki bu amaç özel eğitimin temelinde de yatar. Zihin Engelli bireylerin bağımsız olarak toplum içerisinde bir rolünün olması onu topluma kazandırmak onu sosyallestirmek ve bağımsız bir yaşam sürmesini sağlamaktır.
Yukarıda yazdığım amaçların hepsini evde bir odanın içerisinde çocuğa sadece ders vermekle başaramayız, bu amaçları yerine getirmemiz için öğretmek istediğimiz hangi kazanım olursa olsun onu gerçek ortamda veya gerçeğe en yakın bir ortam hazırlayarak sağlayabiliriz. Çünkü zihin engelli bireylerin soyut kavramları ve soyut kazanımları kafadan kazanması hayal ederek öğrenmesi imkansızdır bunun için gerçek ortam veya gerçeğe en yakın ortamda öğretim yapılması zorunludur..
Örnek: zihin engelli bireye marketten alışveriş yapma kazanımını öğretirken. Hadi bakalım hayal et şurası market git ve hayali bir çikolata al hayali parasını öde demek çocuk için hiçbirşey ifade etmeyecektir. Bundan dolayı somut olan bir ortamda öğretim yapmak uygun olacaktır. Bir markete gidip rica ederek bu kazanımı orada öğretmeye çalışırsınız veya evin bir köşesine kartonlarsan raflar yaparak üzerine market malzemeleri koyup yapay bir market kasası yaparak o ortamda öğretim yapabilirsiniz. Bunlar öğretimi somutlastirmak ve gorsellerle destekleyerek unutmamalarını sağlamak için yapılıyor.
Yukarıda yazdığım somutlastirma örneğini gerçek ortam veya gerçeğe en yakın ortamı sadece bu kazanım için düşünmeyin bunu genelleyerek diğer kazanımlar içinde uygulayabilirsiniz. Bu öğretim sadece engelli çocuklar için değil tüm herkes için geçerlidir...
Çocukların sosyallesmesini yukarıda ki örnek tede yazdığım gibi gerçek olmayan soyut bir yerde sağlayamazsınız bundan dolayı çocuklara öğretmek istediğiniz sosyal becerileri ve onları sosyal etkinliklere katmak için gerçek ortamlarda yapmanız uygun olacaktır.
Zihin engelli bireyler birşey yapabilme duygusunu kazanınca bir sonraki kazanımları öğrenmeye hazır olup motive oluyorlar ve kendilerine güvenleri geliyor.
Görev yaptığım okulda 23 Nisan - 19 Mayıs ve şu anda çocukların mezuniyet töreni için çalışmalar yapıyoruz ve çocuklarımızı yapabildiğimiz kadar yapabildikleri etkinliklere alıyoruz ve öyle bir mutluluk yaşıyorlar ki takdir ediliyor ve kendilerine güvenleri geliyor. Dersleri yaparken çok istekli yapıyorlar. Çocuklara pekistirec vermek onları takdir etmek onlara kendilerinin de birşeyler yapabileceği duygusunu kazanıyorlar
Çocukların bu ve buna benzer sosyal etkinliklerde yer alması çok önemlidir.
Veliler bana gelip çocuğumun hiç arkadaşı yok diyor sen çocuğun engelinden çekinip alay ederler deyip , kötü bakıyorlar düşüncesi ile çocuğu dışarı çıkarmaz, parka götürmez isen elbette olmaz arkadaşı, insanların bakışları çocuğun sosyal hayatından önemli değil bırak bakan baksın sen çıkar onu arkadaşlığı evde o grenemez izin verin, destek olun ..
Bu ve buna benzer tüm sosyal becerileri gerçek ortamda uygun yardımlarla uygun pekistirec verilerek öğrenecektir. Otobüse binmeyi evde değil dışarıda otobüse binerken öğrenecek, hesap ödemeyi odasında değil çay içmeye gittiğiniz bir kafede öğrenecektir.
Milli bayramlarda ve özel günlerde yapılan kutlamalarda çocuğunuzun düzeyine uygun bir görev verilmesini isteyin.
Çocukları dışarı çıkarın.
Herşeyi zamanında ve yerinde öğrenmesini sağlayın..
Bugün kü yazımız bu kadar.....
SORULARINIZI YORUM KISMINDA SORABILIRSINIZ....
İletişim: hadogan44@gmail.com
Her Çocuk Özeldir....
Özel Eğitim Alan Mezunu Öğretmen- Otizm ABA Kapsamlı Eğitim Programı ÜST DÜZEY Uygulayıcısı- Küçük Adımlar Erken Eğitim Programı Uygulayıcısı- DENVER II Gelişimsel Tarama Testi(0-6 yaş) Uygulayıcısı- ETEÇOM2(Etkileşim Temelli Erken Çocuklukta Müdahale Programı) Uygulayıcısı- WİSC-R Zeka Testi Uygulayıcısı- Uyarlanmış Yoğun Tuvalet Eğitimi Eğitimcisi- EROT(Erken Okuryazarlık Testi) Uygulayıcısı- AGDE(Ankara Gelişim Tarama Envanteri) Uygulayıcısı- Danışmanlık ve Eğitim iletişim:hadogan44@gmail.com
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Kavram Öğretimi Esnasında Uyulması Gereken Önemli Kısımlar
Herkese Merhabalar. Özel eğitim alanında eğitim görmüş bir çok arkadaşım bilirler ki kavram öğretimi özel eğitimde çocuklarla yapılan öğret...

-
Herkese merhaba arkadaşlar Bir önceki yazımda uzun süredir neden yazamadığımı sizlere anlatmış ve yeni öğrencimden bahsetmiştim. Öğren...
-
Herkese merhaba bugün hafif düzeyde zihinsel yetersizliği olan bireylere saat öğretiminde tam saatleri yani dakikası olmayan saatleri öğre...
-
Herkese Merhaba Evet arkadaşlar bugün beceri öğretimindeki yöntemleri ve zihin engellilere tuvalet becerisi hakkında bilgi vereceğim ...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder